piątek, 10 października 2014

Kim jestem w Jezusie Chrystusie?

Kim jestem w Jezusie Chrystusie?

Jestem solą ziemi(Mt.5,13)
Jestem światłością świata (Mt.5,14)
Jestem dzieckiem Boga (J.1,12)
Jestem częścią prawdziwego krzewu winnego,przez którą przepływa
życie Chrystusa (J15.1.5)
Jestem przyjacielem Chrystusa (J 15.15)
Jestem wybrany i ustanowiony przez Chrystusa;aby przynieść Jego owoc (J 15.16)
Jestem niewolnikiem sprawiedliwości (Rz.6.18)
Jestem niewolnikiem Boga (Rz.6.22)
Jestem synem Boga.Bóg jest duchowo moim ojcem(Rz.8.14-15)
(Gal.3,26;4.6)
Jestem wspołdziedzicem z Chrystusem dzieląc z nim Jego dziedzictwo (Rz.8,17)
Jestem świątynią-miejscem zamieszkania-Boga.Jego Duch Święty i Jego życie
mieszka we mnie(1 Kor,3.16;6,19)
Jestem zjednoczony z Panem i jestem z Nim jednym duchem (1 Kor.6,17) 
Jestem członkiem ciała Chrystusa (1 Kor,12.27;Ef,5,30)
Jestem nowym stworzeniem (2 Kor.5,17)
Jestem pojednany z Bogiem i jestem sługą pojednania (2 Kor,5.18-19)
Jestem synem Bożym w Chrystusie (Gal,3,26;28)
Jestem dziedzicem Boga,ponieważ jestem synem Boga (Gal,4,6-7)
Jestem święty (Ef,1,1; 1 Kor,1.2;Fil,1,1;Kol,1.2)
Jestem Bożym dziełem-dziełem Jego rąk -narodzonym na nowo
w Chrystusie do pełnienia Jego dzieła (Ef 2,10)
Jestem współobywatelem wraz z resztą Bożej rodziny (Ef 2,19)
Jestem więżniem Chrystusa (Ef 3,1;4,1)
Jestem sprawiedliwy i święty (Ef 4,24)
Jestem obywatelem nieba posadzonym już teraz w niebie (Flp.3,20; Ef.2,6)
Jestem ukryty z Chrystusem w Bogu (Kol 3,3)
Jestem wyrazem życia Chrystusa,ponieważ On jest moim życiem (Kol.3,4)
Jestem wybrany przez Boga,święty i umiłowany (Kol 3,12; 1Tes 1,4)
Jestem synem światłości,a nie ciemności (Tes 5,5)
Jestem świętym uczestnikiem niebiańskiego powołania (Hbr 3,1)
Jestem uczestnikiem chrystusa;mam udział w Jego życiu (Hbr 3,14)
Jestem jedynym z żywych Bożych kamieni budowanych w Chrystusie
jako duchowy dom (1 P 2,5)
Jestem członkiem wybranej ludzkości,mesjańskiego kapłaństwa,świętego
narodu,ludu będącego własnością Boga (1 P 2,9,10)
Jestem obcym na tym świecie,w którym żyje chwilowo (1 P 2,11)
Jestem wrogiem szatana (1 P 5,8)
Jestem dzieckiem Boga i bedę podobny do Chrystusa,kiedy On powróci (1 J 3,1-2)
Jestem narodzony z Boga,a zły -diabeł-nie może mnie dotknąć (1 J 5,18)
Nie jestem wielkim J a jestem (Wj 3,14;J 8,24,28,58).
Lecz dzieki łasce Boga jestem 
tym kim jestem (1 Kor 15,10)

Ponieważ jestem w Chrystusie dzięki łasce Boga;

Jestem usprawiedliwiony-mam całkowicie przebaczone wszystkie grzechy i jestem 
sprawiedliwy (Rz 5,1)
Umarłem zChrystusem i umarłem dla mocy panowania grzechu nad moim życiem (Rz 6,1-6)
Jestem na zawsze wolny od potępienia (Rz 8,1)
Zostałem umieszczony w Chrystusie przez Boga (1 Kor 1,30)
Otrzymałem Ducha Bożego,abym mógł poznać rzeczy dane mi darmo przez Boga (1 Kor 2,12)
Otrzymałem umysł Chrystusa (1 Kor 2,16)
zostałem nabyty za wielką cenę,nie należę do siebie,należę do Boga (1 Kor 6,19-20)
Zostałem umocniony,namaszczony i zapieczętowany przez Boga w Chrystusie i otrzymałem
Ducha Świętego jako gwarancje mojego przyszłego dziedzictwa (2 Kor 1,21;Ef 1,13-14)
Ponieważ umarłem,nie żyję już dla siebie,lecz dla Chrystusa (2 Kor 5,14-15)
Zostałem uczyniony spraeiedliwym (2 Kor 5,21)
zostałem ukrzyżowany z Chrystusem i już nie ja żyję,lecz Chrystus we mnie.Życie,które
obecnie prowadzę,to życie Chrystusa (Gal 2,20)
Zostałem obdarzony wszelkim duchowym błogosławieństwem (Ef 1,3)
Zostałem wybrany w Chrystusie przed założeniem świata,aby być świętym i nieskalanym 
przed Nim (Ef 1,4)
Zostałem przeznaczony przez Boga,aby zostać zaadoptowanym jako syn Boży (Ef 1,5)
Zostałem odkupiony,otrzymałem przbaczenie i jestem otoczony Jego szczodrą łaską(Ef 2,6)
Zostałem ożywiony wraz z Chrystusem (Ef 2,5)
Zostałem wskrzeszony  wraz z Chrystusem  i wraz z Nim posadzony w niebie 
Mam bezpośredni dostęp do Boga przez Ducha Świętego (Ef 2,18)
Mogę śmiało zbliżać się do Boga w wolności i zaufaniu (EF 3,12)
Zostałem wyrwany spod władzy szatana i przeniesiony do królestwa Chrystusa (Kol 1,13)
Zostałem odkupiony i otrzymałem przebaczenie wszystkich moich grzechów;mój 
dłóg został anulowany (Kol 1,14).
Jestem mocno zakorzeniony w Chrystusie i jestem teraz budowany w Nim (Kol 2,7)
Jestem obrzezany duchowo.Moja stara,nieodrodzona natura została usunięta (Kol 2,11)
Jestem komletny w Chrystusie (Kol 2,10)
Zostałem pogrzebany,wskrzeszony i ożwiony wraz z Chrystusem (Kol 2,12-13)
Umarłem z Chrystusem i zostałem wskrzeszony z Nim.Moje życie jest obecnie ukryte 
z Chrystusem w Bogu.Chrystus jest teraz moim życiem (Kol 3,1-4)
Otrzymałem ducha mocy,miłości i samodyscypliny (2 Tym 1,7)
Zostałem zbawiony i oddzielony przez Boga (2 Tym 1,9;Tt 3,5)
ponieważ jestem uświęcony i jestem jedno z Uświęcającym.On nie wstydzi się nazywać 
mnie bratem (Hbr 2,11)
Mam prawo przychodzić śmiało przed tron Boga,aby znajdować miłosierdzie i łaske
w potrzebie (Hbr 4,16)
Otrzymałem wielkie i drogocenne obietnice Boże,dzieki którym jestem uczestnikiem
Boskiej natury Boga (2 P 1,4)

Mogę wszystko...

1.Dlaczego miałbym mowić,że czegoś nie mogę,skoro Biblija mówi,iż mogę
wszystko w Chrystusie,który mnie umacnia (Flp 4,13) ?
2.Dlaczego miałoby mi brakować czegoś,kiedy wiem,że Bóg zaspokoi wszystkie
moje potrzeby według bogactw swojej chwały w Jezusie Chrystusie (Flp 4,19) ?
3.Dlaczego miałbym się bać,skoro Biblia mówi,że Bóg nie dał mi ducha bojażni,
lecz mocy,miłości i trzeżwego myślenia (2 Tm 1,7) ?
4.Dlaczego miałoby mi brakować wiary dla realizacji mojego powołania,skoro wiem
że Bóg wyznaczył mi miarę wiary (Rz 12,3)?
5.Dlaczego miałbym być słaby,kiedy Biblia mowi,że Pan jest siłą mojego życia i że będę 
posiadał siłę i działał,ponieważ znam Boga (Ps 27,1 Dn 11,32)?
6.Dlaczego miałbym pozwolić,aby szatan panował nad moim życiem kiedy Ten,ktory jest we mnie
jest większy niz ten,który jest w świecie ( 1 J 4,4)?
7.Dlaczego miałbym akceptować porażkę,kiedy Biblia mowi,że Bóg zawsze prowadzi mnie w
triumfie (2 Kor 2,13)?
8.Dlaczego miałoby mi brakować mądrości,kiedy Chrystus stał się dla mnie mądrością od
Boga i skoro daje mądrość obficie  kiedy Go proszę o nią (1 Kor 1,30;Jk 1,5)?
9.Dlaczego miałbym żyć w depresji,kiedy mogę przypominać sobie Bożą miłość
dobroć i wierność-i mieć nadzieje (Lm 3,21-23)?
10.Dlaczego miałbym sie martwić i trwożyć,kiedy wiem,że mogę zrzucić wszelkie troski
na Chrystusa,który troszczy się o mnie (1 P 5,7)?
11.Dlaczego miałbym być kiedykolwiek w niewoli,skoro wiem,że tam gdzie Duch Pański,
tam wolność (Gal 5,1)?
12.Dlaczego miałbym czuć się potępiony,skoro Biblia mówi,że nie jestem potępiony,ponieważ
jestem w Chrystusie (Rz 8,1)?
13.Dlaczego miałbym czuć się samotny,skoro Jezus powiedział że,jest ze mną zawsze
i że nigdy mnie nie opuści ani nie pozostawi (Mt 28,20;Hbr 13,5)?
14.Dlaczego miałbym czuć sie przeklęty albo uważać się za ofiarę losu,skoro
Biblia mówi,że Chrystus odkupił mnie spod przekleństwa prawa,abym mógł
otrzymać Jego Ducha (Gal 3,13-14)?
15.Dlaczego miałbym być niezadowolony,skoro jak Paweł mogę nauczyć się
zadowolenia w każdych okolicznosciach (Flp 4,11)?
16.Dlaczego miałbym czuć się bezwartościowy,skoro Chrystus stał sie dla mnie
grzechem po to,abym ja mógł sie stać sprawiedliwością Bożą w Nim (2 Kor 5,21)?
17.Dlaczego miałbym mieć kompleks prześladowania mnie,gdy wiem,że nikt nie moze
być przeciwko mnie,skoro Bóg jest po mojej stronie (Rz 8,31)?
18.Dlaczego miałbym być niespokojny,skoro Bóg jest twórcą pokoju i daje mi poznanie
poprzez zamieszkałego we mnie swego Ducha (1 Kor 2,12;14,33)?
19.Dlaczego miałbym czuć się jak ofiara,skoro jestem zwycięzcą we wszystkim 
przez Chrystusa (Rz 8,37)?
20.Dlaczego miałbym pozwolić aby napięcia życia martwiły mnie,skoro mogę czerpać 
odwagę ze świadpmości,że Jezus pokonał świat i jego uciski (J 16,33)?
Oto niektóre fragmenty,mówiące nam "kim jesteśmy" co mamy
i co możemy w Chrystusie.

Aby się spełniło,co przepowiedziano przez Izajasza proroka,mówiącego
On niemoce nasze wziął na siebie i choroby nasze poniósł (Mt 8,17)
Pójdżcie do mnie wszyscy,którzy jesteście spracowani i obciążeni,a ja wam 
dam ukojenie (Mt 11,28)
Albowiem jarzmo moje jest miłe a brzemię moje lekkie (Mt 11,30)
Zaprawdę powiadam wam ;Cokolwiek byście związali na ziemi,będzie zwiazane
i w niebie ;cokolwiek byście rozwiązali  na ziemi,będzie rozwiązane i w niebie (Mt18,18)
Albowiem gdzie są dwaj lub trzej zgromadzeni w imię moje,tam jestem pośród nich (Mt 18,20)
Ja chrzciłem was wodą,On zaś będzie chrzcił was Duchem Świętym (Mar 1,8)
A Jezus rzekł do niego ;Co sie tyczy tego;jeżeli cos mozesz to;wszystko
jest możliwe dla wierzącego (Mar 9,23)
Zaprawdę powiadam wam;Ktokolwiek rzekł by tej górze;wznieś się i rzuć się w morze,
a nie wątpił by w sercu swoim,lecz wierzył,że stanie się to,co m,owi,spełni mu się (Mar 11,23)
 Dlatego powiadam wam;Wszystko ,o cokolwiek byście się modlili i prosili,tylko wierzcie
że otrzymacie,a spełni się wam (Mar 11,23)
Oto dalem wam moc,abyście deptali po wężach i skorpionach i po wszelkiej potędze
nieprzyjacielskiej,a nic wam nie zaszkodzi (Łuk 10,19)
W nim było życie a życie było światłością ludzi (J 1,4)
Aby każdy kto weń wierzy,nie zginął ,ale mial żywot wieczny(J 3,15)
Bo nie posłał Bóg Syna na świat,aby sądził świat,lecz aby świat był przez niego zbawiony(J 3,17)
Ale kto napije się wody,ktorą Ja mu dam,nie będzie pragnął na wieki,lecz woda
ktorąJa mu dam,stanie się w nim żródłem wody wytryskującej ku żywotowi wiecznemu (J 4,14)
A to jest  wola Ojca mego,aby każdy,kto wierzy w niego ,miał żywot wieczny,a Ja go wzbudzę
w dniu ostatecznym ( J 6,40)
Kto spożywa ciało moje i pije krew moją,we mnie mieszka,a Ja w nim (J 6,56)
Złdziej przychodzi tylko po to,by kraść,zarzynać i wytracać,Ja przyszedłem,aby miały
życie  i obfitowały.( J 10,10)
Odpowiedział mu Jezus;Ja jestem drogą i prawdą,i żywot,nikt nie przychodzi
do Ojca tylko przeze mnie(J 14,6-23)
Trwajcie we mnie,a Ja w was.Jak latorośl sama z siebie  nie może wydać owocu,jeśli
nie trwa w krzewie winnym,tak i wy,jesli we mnie trwać nie będziecie (J 15,4-9)
I to sprawiedliwość Boża przez wiarę w Jezusa Chrystusa dla wszystkich wierzących.
Nie ma bowiem różnicy (Rz 3,22-24)
Usprawiedliwieni tedy z wiary,pokój mamy z Bogiem przez Pana naszego Jezusa Chrystusa (Rz 5,1-19)
Pogrzebani tedy jesteśmy wraz znim przez chrzest w śmierć,abyśmy jak Chrystus wskrzeszony
został z martwych przez chwałę Ojca,tak i my nowe życie prowadzili (Rz 6,4-23)Jak mnie umiłował Ojciec,tak i Ja was umiłowałem;trwajcie w miłości mojej (J 15,9)
 Nie wy mnie wybraliście,ale Ja was wybrałem i przeznaczyłem was,abyście szli
i owoc wydawali i aby owoc wasz był trwały,by to,o cokolwiek byście prosili
Ojca w imieniu moim,dał wam (J 15,16)
Bo jeśli wrośliśmy w podobieńtwo jego śmierci,wrośniemy rownież w podobienstwo
jego zmartwychwstania (Rz 6,5)
Wiedząc to że nasz stary człowiek został wespoł z nim ukrzyżowany,aby grzeszne 
ciało został unicestwione,byśmy już nadal nie służyli grzechowi (Rz 6,6)
Teraz zaś wyzwoleni od grzechu,a oddani w służbę Bogu,macie pożytek w poświęceniu,
a za cel żywot wieczny(Rz 6,22)
Albowiem zapłatą za grzech jest śmierć,lecz darem łaski Bożej jest żywot wieczny
w Chrystusie Jezusie Panu naszym (Rz 6,23)
Przeto bracia moi,i wy umarliście dla zakonu przez ciało Chrystusoweby należeć do innego,
do tego,kt,ory został wzbudzony z martwych,abyśmy owoc wydawali dla Boga(Rz 7,4)
Przeto teraz nie ma żadnego potępienia dla tych,kt,orzy są w Chrystusie Jezusie(Rz 8,1)
Bo zakon Ducha,który daje życie  w Chrystusie Jezusie,uwolnił cię od zakonu grzechu
i śmierci (Rz 8,2)
On któy nawet własnego Syna nie oszczędził,ale go za nas wszystkich wydał,jakżeby
nie miał z nim darować nam wszystkiego? (Rz 8,32)
Ale w tym wszystkim zwyciężamy przez tego,który nas umiłował (Rz 8,37)
Tak my wszyscy jesteśmy jednym ciałem w Chrystusie,a z osobna jesteśmy człnkami
jedni drugich (Rz 12,5)
Łaska wam i pokoj od Boga,Ojca naszego, i Pana Jezusa Chrystusa (1Kor 1,3)
Dziękuję Bogu zawsze za was,za łaskę Bożą,która jest wam dana w Chrystusie Jezusie (1 Kor 1,4)
Iżeście w nim ubogaceni zostali we wszystko,we wszelkie słowo i wszelkie poznanie (1 Kor 1,5)
Ale wy dzięki niemu jesteście w Chrystusie Jezusie,który stał się dla  nas mądrością od Boga 
i sprawiedliwością,i poświęceniem,i odkupieniem (1 Kor 1,30)
wszakże dla nas istnieje tylko jeden Bóg Ojciec,z którego pochodzi wszystko i dla ktorego
istniejemy,i jeden jest Pan,Jezus Chrystus,przez którego my takze istniejemy (1 kor 8,6)
Albowiem jak w Adamie wszyscy umierają,tak też w Chrystusie wszyscy zostaną ożywieni.(1kor 15,22)
Ale Bogu niech będą dzięki,który nam daje zwyciestwo przez Pana naszego,Jezusa Chrystusa (1Kor 15,57)
Bo obietnice Boże,ile ich było,w nim znalazły swoje "Tak";dlatego też przez niego mówimy
"Amen" ku chwale Bożej (2 Kor 1,20)
Tym zaś,ktory nas utwierdza wraz z wami w Chrystusie,ktory nas namaścił,jest Bóg (2 Kor 1,21)
Lecz Bogu niech będą dzięki który nam zawsze daje zwycięstwo w Chrystusie i sprawia,że
przez nas rozchodzi się wonność poznania Bożego po całej ziemi (2 kor 2,14)
Tak więc,jeśli ktos jest w Chrystusie,nowym jest stworzeniem;stare przeminęło
oto wszystko stało sie nowe (2kor 5,17)
On tego który nie znał grzechu,za nas grzechem uczynił,abyśmy  w nim stali
się sprawiedliwością Bożą (2 kor 5,21)
Nie bacząc na fałszywych braci,którzy po kryjomu zostali wprowadzeni i potajemnie weszli
aby wyszpiegować nasza wolność,która mamy w Chrustusie,zeby nas podbić w niewolę (Gal 2,4)
Wiedzac wszakże,że człowiek zostaje usprawiedliwiony nie z uczynków zakonu,a tylko
przez wiarę w Chrystusa Jezusa,i myśmy w Chrystusa uwierzyli,abyśmy zostali usprawiedliwieni
z wiary w Chrystusa,a nie z uczynków zakonu,ponieważ z uczynków zakonu nie bedzie 
usprawiedliwiony żaden człowiek (Gal 2,16)
Z Chrystusem jestem ukrzyżowany,żyjęwięc już nie ja ,ale żyje we mnie Chrystus;a obecne
życie moje w ciele jest życiem w wierze w Syna Bożego  który mnie umiłował i wydał samego
siebie za mnie(Gal 2,20)
Chrystus wykupił nas od przekleństwa zakonu,stawszy się za nas przekleństwem,gdyż napisano;
przeklęty każdy,który   zawisł na drzewie (Gal 3,13)
Aby błogosławieństwo Abrahamowe pezszło na pogan w Jezusie Chrystusie,my zaś,abyśmy
obiecanego Ducha otrzymali przez wiarę (Gal 3,14)
Albowiem wszyscy jesteście synami Bożymi przez wiarę w Jezusa Chrystusa ( Gal 3,26)
A jeśli jesteście Chrystusowi,tedy jestescie potomkami Abrahama,dziedzicami według obietnicy (Gal 3,29)
Tak więc już nie jesteś niewolnikiem,lecz synem,a jeśli synem to i dziedzicem przez Boga (Gal 4,7)
Chrystus wyzwolił nas,abyśmy w tej wolności żyli.Stójcie więc niezachwianie i nie poddawajcieni
się znowupod jarzmo niewoli (Gal 5,1)
Bo w Chrystusie Jezusie ani obrzezanie,ani nieobrzezanie nic nie znaczy,lecz wiara która 
jest czynna w miłości (Gal 5,6)
Co zaś do mnie,niech mnie Bóg uchowa,abym miał się chlubić z czego innego,jak tylko
z krzyża Pana naszegoJezusa Chrystusa,przez którego dla mnie świat jest
ukrzyżowany,a ja dla świata (Gal 6,14)
Błogosławiony niech będzie Bóg i Ojciec Pana naszego Jezusa Chrystusa,który nas ubłogosławił
w Chrystusie wszelkim duchowym błogosławieństwem niebios(Ef 1,3)
Który jest ciałem jego,pełnią tego,który sam wszystko we wszystkim wypełnia (Ef 1,23)
I nas,którzy umarliśmy przez upadki,ożywił wraz z Chrystusem-łaską zbawieni jesteście(Ef 2,5)
Na którym i wy sie wespół budujecie na mieszkanie Boże w Duchu (Ef 2,22)
Mianowicie że poganie są wspołdziedzicami i członkami jednego ciała i współuczestnikami 
obietnicy w Chrystusie Jezusie przez ewangelię(Ef 3,6)
W ktorym mamy swobodę i dostęp do Boga z ufnością przez wiarę w niego (Ef 3,12)
Z którego całe ciało spojone i związane przez wszystkie wzajemnie się zasilające stawy,
wedługzgodnego z przeznaczeniem działania każdego poszczególnego członka,
rośnie i buduje siebie samo w milości(Ef 4,16)
Byliście bowiem niegdyś ciemnością,a teraz jesteście światłością w Panu.Postepujcie 
jako dzieci światłości (Ef 5,8)
W końcu,bracia moi, umacniajcie się w Panu i w potężnejmocy jego(Ef 6,10)
Pełni owocu sprawiedliwości przez Jezusa Chrystusa,ku chwale i czci Boga (Fil 1,11)
Takiego bądżcie względem siebie usposobienia,jakie było w Chrystusie Jezusie (Fil 2,5)
Albowiem Bóg to według upodobania sprawia w was i chcenie i wykonanie (Fil 2,13)
I znależć się w nim,nie mając własnej sprawiedliwości,opartej na zakonie,lecz tę,która
się wywodzi z wiary w Chrystusa,sprawiedliwość z Boga,na podstawie wiary (Fil 3,9)
Nie jakobym juz to osiągnął albo już był doskonały,ale dąże do tego,aby pochwycić 
ponieważ zostałem pochwycony przez Chrystusa Jezusa (Fil 3,12)
Zmierzam do celu,do nagrody w górze,do której zostałem powołany przez Boga w 
Chrystusie Jezusie (Fil 3,14)
Nie troszczcie się o nic,ale we wszystkim w modlitwie i błaganiach z dziękczynieniem 
powierzcie prośby wasze Bogu(Fil 4,6)
A pokój Boży,który przewyższa wszelki rozum,strzec będzie serc waszych
i mysli waszych w Chrystusie Jezusie (Fil 4,7)
A Bóg mój zaspokoi wszelką potrzebę waszą,według bogactwa swego w chwale 
w Chrystusie Jezusie (Fil 4,19)
Dziękując Ojcu,który was zdolnymi uczynił do uczestniczenia w dziedzictwie 
świętych w światłości(Kol 1,12)
Jego to zwiastujemy,napominając i nauczając każdego człowieka we wszelkiej mądrości
aby sławić go doskonałym w Chrystusie Jezusie (Kol 1,28)
Chcę bowiem,abyście wiedzieli,jak wielki bój toczę za was i za tych,którzy są w Laodycei,
i za tych,którzy osobiście mnie nie poznali(Kol 2,1)
Jeśli tedy z Chrystusem umarliście dla żywiołów świata,to dlaczego poddajecie się takim zakazom
jakbyście w świecie żyli (Kol 2,20)
I wszystko,cokolwiek,czynicie w słowie lub w uczynku,wszystko czyńcie w imieniu 
Pana Jezusa,dziękując przez niego Bogu Ojcu (Kol 3,17)
Gdyż sam Pan na dany rozkaz,na głos archanioła i trąby Bożej zstąpi z nieba
wtedy najpierw powstana ci,którzy umarli w Chrystusie (1 Tes 4,16)
Za wszystko dziekujcie;taka jest bowiem wola Boża w Chrystusie Jezusie 
względem was ( 1Tes 5,18)
A łaska Pana naszego stała się bardzo obfita wraz z wiarą i miłością która jest
w Chrystusie Jezusie ((Tym 1,14)
Który nas wybawił i powołał powołaniem świętym nie na podstawie uczynków naszych,
lecz według postanowienia swojego i łaski,danej nam w Chrystusie Jezusie przed dawnymi 
wiekami ( 2 Tym 1,9)
Wzoruj się na zdrowej nauce,którą usłyszałeś ode mnie,żyjąc w wierze i w miłości,która 
jest w Chrystusie Jezusie ( 2 Tym 1,13)
Ty więc, synu mój,wzmacniaj się w łasce,która jest w Chrystusie Jezusie przed dawnymi 
wiekami ( 2Tym 2,1)
Dlatego wszystko znoszę przez wzgląd na wybranych,aby i oni dostąpili zbawienia,które 



jest w Chrystusie Jezusie,wraz z chwałą wiekuistą (2 Tym 2,10)
Jeśli z nim wytrwamy,z nim też królować będziemy;jeśli się go zaprzemy i On się nas zaprze (2 Tym 2,12)
I ponieważ od dzieciństwa znasz Pisma święte,które cię mogą obdarzyć mądrością ku zbawieniu
przez wiarę w Jezusa Chrystusa (2 tym 3,15)
Który dał samego siebie za nas,aby nas wykupić od wszelkiej nieprawości i oczyścić sobie 
lud na własność gorliwy w dobrych uczynkach (Tyt 2,14)
Abyśmy,usprawiedliwieni łaską jego,stali się dziedzicami żywota wiecznego,którago

nadzieja nam przyświeca (Tyt 3,7)
On, który jest odblaskiem chwały i odbiciem jego istoty i podtrzymuje wszystko słowem
swojej mocy,dokonawszy oczyszczenia z grzechów,zasiadł po prawicy majestatu
na wysokościach (Hbr 1,3)
Widzimy raczej tego,który na któtko uczyniony został mniejszym od anołów,Jezusa,
ukoronowanego chwałą i dostojeństwem za cierpienia śmierci,aby z łaski Bożej zakosztował 
śmierci za każdego( Hbr 2,9)
A że sam przeszedł przez cierpienie i próby,może dopomóc tym,ktorzy przez
próby przechodzą ( Hbr 2,18)
Mając więc wielkiego arcykapłana,który przeszedł przez niebiosa,Jezusa,Syna Bożego 
trzymajmy sie mocno wyznania (Hbr 4,14)
Przystąpmy tedy z ufną odwagą do tronu łaski,abyśmy dostąpili miłosierdzia i znależli 
łaskę ku pomocy w stosownej porze (Hbr 4,16)
Gdyż zakon  nie przywiódł niczego do doskonałości,z drugiej zaś strony wzbudzona zostaje
lepsza nadzieja,przez którą zbliżamy się do Boga (Hbr 7,19)
Dlatego tez może zbawić na zawsze tych,którzy przez niego przystępują do Boga, bo żyje 
zawsze,aby wstawic się za nimi (Hbr 7,25)
Teraz zaś objął o tyle znakomitszą służbę,o ile  lepszego przymierza jest pośrednikiem,
które ustanowione zostało w oparciu o lepsze obietnice(Hbr 8,6)
Lecz Chrystus,który  się zjawił jako arcykapłan dóbr pszyszłych,wszedł przez większy 
i doskonalszy przybytek,nie ręką zbudowany,to jest nie z tego stworzonego
świata pochodzący(Hbr 9,11)
I dlatego jest On pośrednikiem nowego przymierza,ażeby gdy poniesiona została smierć 
dla odkupienia przestępstw popełnionych za pierwszego przymierza,ci,którzy są powołani,
otrzymali obiecane dziedzictwo wieczne(Hbr 9,15)
Albowiem Chrystus nie wszedł do świątyni zbudowanej rękami,która jest odbiciem 
prawdziwej,ale do samego nieba,aby sie wstawić teraz za nami przed obliczem Boga (Hbr 9,24)
Tak i Chrystus,raz ofiarowany,aby zgładzić grzechy wielu,drugi raz ukaże się nie z powodu
grzechu,lecz ku zbawieniu tym,ktorzy go oczekują(Hbr 9,28)
Mocą tej woli jesteśmy uświęceni przez ofiarowanie ciała Jezusa Chrystusa raz na zawsze ( Hbr 10,10)
Drogą nową i żywą,którą otworzył dla nas poprzez zaslonę,to jest przez ciało swoje ( Hbr 10,20)
Niech życie wasze będzie wolne od chciwości;poprzestawajcie na tym,co posiadacie;
sam bowiem powiedział;nie porzucę cie ani cię nie opuszczę (Hbr13,5)
tak więc z ufnością możemy mówić. Pan jest pomocnikiem moim,nie będę się lękał;
cóż może uczynić mi człowiek? (Hbr 13,6)
Jezus Chrystus wczuraj i dziś ten sam i na wieki (Hbr 13,8)
Niech was wyposaży we wszystko dobre,abyście spełnili wolę jego,sprawując w nas
to co,miłe jest w oczach jego,przez Jezusa Chrystusa,któremu niech będzie 
chwała na wieki wieków.Amen (Hbr 13,21)
błogosławiony niech będzie Bog i Ojciec Pana naszego Jezusa Chrystusa,który 
według wielkiego miłosierdzia swego odrodził nas ku nadziei żywej przez
zmartwychwstanie Jezusa Chrystusa (1Pio 1,3)
Tego miłujcie,chociaż go nie widzieliście,wierzycie w niego choc go teraz nie widzicie
i weselicie się radością niewysłowioną i chwalebną (1Pio 1,8)
Którzy przez niego uwierzyliście w Boga,który go wzbudził z umarłych i dał mu chwałę,
tak iż wiara  wasza i nadzieja są w Bogu (1 Pio 1,21)
I wy sami jako kamienie żywe budujcie się w dom duchowy,w kapłaństwo święte,aby 
składać duchowe ofiary przyjemne Bogu przez Jezusa Chrystusa (1 Pio 2,5)
Ale wy jesteście rodem wybranym,królewskim kapłaństwem,narodem świętym,ludem
nabytym,abyście rozgłaszali cnoty tego,który was powołał z ciemności do 
cudownej swojej światłości (1Pio 2,9)
Na to bowiem powołani jesteście,gdyż i Chrystus cierpiał za was,zostawiając wam
przykład,abyście wstępowali w jego ślady (1Pio 2,21)
Gdyż i Chrystus raz za grzechy cierpiał,sprawiedliwy za niesprawiedliwych,aby was 
przywieść do Boga;w ciele wprawdzie poniósł śmierć,lecz w duchu został przywrócony 
życiu (1Pio 3,18)
A Bóg wszelkiej łaski,który was powołał do wiecznej swej chwały w Chrystusie,po krótkotrwałych
cierpieniach waszych,sam was do niej przysposobi,utwierdzi,umocni,na trwałym postawi 
gruncie (1Pio 5,10)
Jeśli zaś chodzimy w światłości,jak On sam jest w światłości,społeczność mamy z sobą
i krew Jezusa Chrystusa,Syna jego,oczyszcza nas od wszelkiego grzechu ( 1Jan 1,7)
Jeśli wyznajemy grzechy swoje,wierny jest Bóg i sprawiedliwy i odpuści nam grzechy
i oczyści nas od wszelkiej nieprawości (1Jan 1,9)
Dzieci moje,to wam piszę,abyście nie grzeszyli,a jeśliby kto zgrzeszył,mamy orędownika
u Ojca,Jezusa Chrystusa ,który jest sprawiedliwy (1Jan 2,1)
A jednak nowe przykazanie podaje wam,to które jest prawdziwa już świeci (1Jan 2,8)
Ale to namaszczenie,które od niego otrzymaliście,aby was ktoś uczył;lecz jak namaszczenie
jego poucza was o wszystkim i jest prawdziwe,a nie jest kłamstwem,i jak was nauczyło
tak w nim trwajcie (1Jan 2,27)
Umiłowani,teraz dziećmi Bożymi jesteśmy,ale jeszcze się nie objawiło,czym będziemy.
Lecz wiemy,że gdy się objawi,będziemy do niego podobni,gdyż ujrzymy go takim,jakim jest(1Jan 3,2)
Każdy,kto w nim mieszka,nie grzeszy;każdy kto grzeszy,nie widział go ani go nie poznał (1Jan 3,6)
A kto przestrzega przykazań jego,mieszka w Bogu,a Bóg w nim i po tym Duchu,
którego nam dał,poznajemy,że w nas mieszka (1Jan 3,24)
Wy z Boga jesteści,dzieci,i wy ich zwyciężyliście,gdyż Ten,który jest w was,wiekszy jest
aniżeli ten,który jest na świecie (!Jan 4,4)
Kto tedy wyzna,iż Jezus jest Synem Bożym,w tym mieszka  Bóg a on w Bogu(1Jan 4,15)
Każdy kto wierzy iż Jezus jest Chrystusem,z Boga się narodził,a kazdy,kto miłuje tego
który go zrodził,miłuje też tego,który się z niego narodził (1Jan 5,1)

Brak komentarzy: