piątek, 14 listopada 2014


BICIE, WYRYWANIE, OBELGI I PLUCIE

Dr. R. L. Hymers, Jr.
Kazanie głoszone w kościele “Baptist Tabernacle” w Los Angeles
w niedzielny wieczór 31-go stycznia 2010 roku.
A sermon preached at the Baptist Tabernacle of Los Angeles
Lord’s Day Evening, January 31, 2010
„Mój grzbiet nadstawiałem tym, którzy biją, a moje policzki
tym, którzy mi wyrywają brodę; mojej twarzy nie
zasłaniałem przed obelgami i pluciem” (Izajasz 50:6).
Jest to trzeci fragment w księdze Izajasza poświęcony słudze, tak
dokładnie przepowiadający cierpienia Chrystusa. To do niego między
innymi odwołał się Jezus, kiedy powiedział do uczniów:
„Oto idziemy do Jerozolimy, i wszystko, co
napisali prorocy, wypełni się nad Synem
Człowieczym. Wydadzą go bowiem poganom i
wyśmieją, zelżą i oplwają, a ubiczowawszy,
zabiją go, ale dnia trzeciego zmartwychwstanie”
(Ew. Łukasza 18:31-33)
To niesamowite proroctwo w Izajasza 50:6 nie może się odnosić do nikogo
innego, za wyjątkiem Jezusa. W dosłowny sposób wypełniło się w naszym
Panu Jezusie Chrystusie:
„Mój grzbiet nadstawiałem tym, którzy biją, a
moje policzki tym, którzy mi wyrywają brodę;
mojej twarzy nie zasłaniałem przed obelgami i
pluciem” (Izajasz 50:6).
Dziś wieczorem spójrzmy na trzy wielkie prawdy, wypływające z tego
tekstu.
I. Po pierwsze, Jezus „oddał” sam siebie na tortury!
Dr Strong (numer 5414) mówi nam, że hebrajskie słowo „nâthan”
oznacza: „dać.” Rzeczywiście Jezus „dał” swój grzbiet tym, którzy Go
biczowali. „Dał” policzki tym, którzy wyrywali brodę, a twarz „dał” tym,
którzy z niego szydzili i pluli. Jezus powiedział:
„... Ja kładę życie swoje... Nikt mi go nie odbiera,
ale Ja kładę je z własnej woli.” (Ew. Jana 10:17-
18).
W ogrodzie Getsemani, kiedy żołnierze przyszli go zaaresztować, Jezus
powiedział Piotrowi:
„Czy myślisz, że nie mógłbym prosić Ojca mego,
a On wystawiłby mi teraz więcej niż dwanaście
legionów aniołów? Ale jak by wtedy wypełniły
się Pisma, że tak się stać musi?”
(Ew. Mateusza 26:53-54).
Nawet, kiedy żołnierze przyszli go pojmać, Jezus mógłby wezwać 72.000
aniołów, aby do tego nie dopuścić. Ale celowo tego nie zrobił. Tak, nasz
Zbawiciel „dał” swój grzbiet, policzki i twarz tym, którzy go biczowali.
„Wydał” siebie na te cierpienia, aby wypełnić cel, dla którego przyszedł na
ziemie: zbawić ludzi,odkupić wszystkich przychodzących do Niego. On
„siebie samego złożył jako okup za wszystkich.”
(1 List do Tymoteusza 2:6).
On
„wydał samego siebie za grzechy nasze, aby nas
wyzwolić z teraźniejszego wieku złego” (List do
Galacjan 1:4).
On
„dał samego siebie za nas, aby nas wykupić od
wszelkiej nieprawości” (Tytus 2:14).
To On powiedział:
„Ja kładę życie swoje... Nikt mi go nie odbiera,
ale Ja kładę je z własnej woli.” (Ew. Jana 10:17-
18).
I to On wydał siebie na tortury, wstyd i ukrzyżowanie, ponieważ cię kocha!
Bo przecież powiedział:
„Większej miłości nikt nie ma nad tę, jak gdy kto
życie swoje kładzie za przyjaciół swoich.” (Ew.
Jana 15:13).
Jezus zszedł z tronu w Niebie w jednym celu: aby oddać siebie, swe
życie na tortury i wstyd po to, abyś ty mógł żyć! Co za myśl! Powiedział:
„Nadstawiłem grzbietu, tym którzy mnie bili, z powodu miłości do ciebie.
Nadstawiłem policzki tym, którzy wyrywali mi brodę, ponieważ
wiedziałem, że to jedyna droga, aby cię wykupić. Pozwoliłem, by pluto na
moją twarz i wyszydzano, aby zbawić cię od wstydu w dniu Sądu
Ostatecznego!” Jezus zgodził się na te straszliwe przeżycia, ponieważ cię
kocha i jest twym przyjacielem! On jest Przyjacielem Grzeszników.
Wstańmy i zaśpiewajmy razem!
Jezus przyjacielem grzeszników
Przyjacielem grzeszników, Przyjacielem grzeszników,
Jezus Przyjacielem grzeszników,
On może wyzwolić i cię.
(Wolny przekład: “Jesus is the Friend of Sinners,” autor nieznany).
„Mój grzbiet nadstawiałem tym, którzy biją, a
moje policzki tym, którzy mi wyrywają brodę;
mojej twarzy nie zasłaniałem przed obelgami i
pluciem” (Izajasz 50:6).
II. Po drugie, Jezus „oddał” się tym torturom, aby uzdrowić
twoją duszę!
On „grzbiet nadstawiał tym, którzy biją” Nie potraktuj tego lekko!
Biblia mówi:
„Wówczas Piłat wziął Jezusa i kazał go
ubiczować”
(Ew. Jana 19:1).
Spurgeon powiedział:
Piłat sprawujący władzę, oddał Go okrutnemu
procesowi biczowania... bat... zrobiony był ze
ścięgien wołów... w nie wplecione były kawałki
kości biodrowej owcy, a wszystko po to, aby
każde uderzenie jeszcze mocniej rozrywało
drgające ciało, tak poszarpane tymi uderzeniami.
Biczowanie było karą ogólnie uważaną za coś
gorszego od śmierci, i rzeczywiście wielu
zmarło w trakcie, albo też zaraz po niej. Nasz
błogosławiony Odkupiciel nadstawił Swój
grzbiet na głębokie [rany]. Co za obraz pełen
cierpienia! Czyż jesteśmy w stanie na to patrzeć?
(C. H. Spurgeon, “The Shame and
Spitting,” The Metropolitan Tabernacle
Pulpit, Wydawnictwo Pilgrim Publications,
wydanie wznowione z 1972, tom XXV, str. 422).
„Mój grzbiet nadstawiałem tym, którzy biją, a
moje policzki tym, którzy mi wyrywają brodę;
mojej twarzy nie zasłaniałem przed obelgami i
pluciem. (Izajasz 50:6).
Jezu, dlaczego nadstawiłeś Swój grzbiet na biczowanie? Znowu Izajasz
daje nam odpowiedz:
„jego ranami jesteśmy uleczeni.” (Izajasz 53:5).
Tymi uderzeniami na Jego ciele nasze dusze mogą być uzdrowione z
grzechu! Apostoł Piotr powiedział to bardzo jasno:
„On grzechy nasze sam na ciele swoim poniósł
na drzewo, abyśmy, obumarłszy grzechom, dla
sprawiedliwości żyli; jego sińce uleczyły was”
(1 List Piotra 2:24).
Nasze dusze, poszarpane i zniszczone przez grzech, mogą być uleczone
uderzeniami bicza, których doświadczył Jezus!
Wielkie tłumy przychodziły do Niego, gdy był nad Morzem
Tyberiadzkim, a On
„uzdrowił ich wszystkich” (Ew. Mateusza 12:15).
I tak, jak uzdrawiał kiedyś, tak samo może uzdrowić twoje grzeszne serce,
tak „podstępne i zepsute”, jak powiedział Jeremiasz (17:9). Charles Wesley
w swoim wspaniałym hymnie „Słyszeliśmy wdzięczny głos” (“Hark, the
Herald Angels Sing,”) powiedział, że Chrystus „Powstał, na skrzydłach
przynosząc uzdrowienie... Narodził się, aby wzbudzać synów ziemi i
pozwolić im narodzić się po raz drugi.” Przyjdź do Jezusa, aby rany
grzechów na twojej duszy mogły być uleczone uderzeniami bicza, których
doświadczył Jezus, i abyś mógł narodzić się na nowo!
III. Po trzecie, Jezus „oddał” się tym torturom, w miejsce ciebie,
grzeszniku!
„Mój grzbiet nadstawiałem tym, którzy biją, a
moje policzki tym, którzy mi wyrywają brodę;
mojej twarzy nie zasłaniałem przed obelgami i
pluciem” (Izajasz 50:6).
Nie można powiedzieć już tego wyraźniej:
„Lecz on zraniony jest za występki nasze, starty
za winy nasze. Ukarany został dla naszego
zbawienia, a jego ranami jesteśmy uleczeni.
Wszyscy jak owce zbłądziliśmy, każdy z nas na
własną drogę zboczył,
aPan jego dotknął karą za winę nas wszystkich”
(Izajasz 53:5-6).
Jezus przeszedł przez te wszystkie tortury za ciebie, aby wybawić cię od
straszliwego losu w Piekle!
„Wtedy pluli na jego oblicze i policzkowali go, a
drudzy bili go pięściami” (Ew. Mateusza 26:67).
„A niektórzy zaczęli na niego pluć i zakrywać
jego oblicze, i policzkować go, i mówić do
niego: Prorokuj! Słudzy też bili go po twarzy”
(Ew. Marka 14:65).
„I plując na niego, wzięli trzcinę i bili go po
głowie”
(Ew. Mateusza 27:30).
„I bili go po głowie trzciną, i pluli na niego, a
upadając na kolana, bili mu pokłony” (Ew.
Marka 15:19).
„A mężowie, którzy go pilnowali, naigrawali się
z niego i bili go. I zasłoniwszy mu twarz, pytali
go, mówiąc: Prorokuj, kto jest ten, co cię
uderzył? I wiele innych bluźnierstw
wypowiadali przeciwko niemu” (Ew. Łukasza
22:63-65).
„Wówczas Piłat wziął Jezusa i kazał go
ubiczować”
(Ew. Jana19:1).
„Mój grzbiet nadstawiałem tym, którzy biją, a
moje policzki tym, którzy mi wyrywają brodę;
mojej twarzy nie zasłaniałem przed obelgami i
pluciem” (Izajasz 50:6).
Joseph Hart tak to wyraził:
Zobacz jakim cierpliwy Jezus jest
Tak obrażany w miejscu tym.
Grzesznicy trzymając Wszechmocnego dłoń
W Stwórcy spluwają twarz.
(“His Passion” autor Joseph Hart, 1712-1768; przerobione przez Dr
Hymersa).
Jezus przeszedł przez to całe cierpienie. A potem przybito Jego ręce i
nogi do krzyża! Doświadczył tego całego horroru i bólu za ciebie. Cierpiał
i umarł na krzyżu, abyś ty tego nie musiał robić, płacąc karę za grzechy i
przynosząc cię, uzdrowionego i czystego do Boga!
„Gdyż i Chrystus raz za grzechy cierpiał,
sprawiedliwy za niesprawiedliwych, aby was
przywieść do Boga”
(1 List Piotra 3:18).
Dr Isaac Watts powiedział:
Na dłonie spójrz, nogi i bok
Miłość z cierpieniem zmieszane są
Czy kiedykolwiek spotkały się
Miłość, cierpienie w cierni koronie?
Gdybym naturę całą miał
To bez znaczenie byłby mój dar
Miłość tak święta, tak nadzwyczajna
Pragnie mej duszy, życia, całego ja.
(Wolny przekład pieśni “When I Survey the Wondrous Cross”,
autor Isaac Watts, D.D, 1674-1748).
William Williams powiedział:
Tak wielki ciężar ludzkich win
Na Zbawicielu złożony był
W żałość odziany, to dla On
Dla nas grzeszników znosił to.
(Wolny przekład “Love In Agony” autor William Williams, 1759).
Jezus zapłacił dług za twój grzech, swoim cierpieniem i śmiercią na
krzyżu! Przyjdź do Jezusa, aby mógł przebaczyć ci twe grzechy i zbawić
twą duszę, tak byś mógł to powiedzieć z całego serca:
Przychodzę Panie mój!
Przychodzę do Ciebie tu!
Oczyść mnie, obmyj w Swojej krwi
Którą przelałeś tam na Kalwarii.
(Wolny przekład“I Am Coming, Lord” autor Lewis Hartsough,
1828-1919).
(KONIEC KAZANIA)
Kazania Doktora Hymers'a dostępne są przez internet pod adresem:
www.realconversion.com. Wybierz: „Kazania po Polsku.”
Pismo Święte czytane przed kazaniem przez dr
Kreightona L. Chan: Ew. Łukasza 18:31-34.
Pieśń śpiewana solo przed kazaniem w
wykonaniu Benjamina Kincaida Griffitha: “Love
in Agony” (autor William Williams, 1759;
na melodię „Majestic Sweetness Sits
Enthroned”).
SKRÓT KAZANIA
BICIE, WYRYWANIE, OBELGI I PLUCIE
Dr. R. L. Hymers, Jr.
„Mój grzbiet nadstawiałem tym, którzy biją, a moje policzki
tym, którzy mi wyrywają brodę; mojej twarzy nie
zasłaniałem przed obelgami i pluciem.” (Izajasz 50:6).
(Ew. Łukasza 18:31-33)
I. Po pierwsze, Jezus „oddał” sam siebie na tortury! Ew. Jana 17-18;
Ew. Mateusza 26:53-54; 1 List do Tymoteusza 2:6; Galacjan 1:4;
Tytus 2:14; Ew. Jana 15:13.
II. Po drugie, Jezus „oddał” się tym torturom, aby uzdrowić twoją duszę!
Ew. Jana 19:1; Izajasz 53:5; 1 List Piotra 2:24; Ew. Mateusza 12:15;
Jeremiasz 17:9.
III. Po trzecie, Jezus „oddał” się tym torturom, w miejsce ciebie
grzeszniku! Izajasz 53:5-6; Ew. Mateusza 26:67; Ew. Marka 14:65;
Ew. Mateusza 27:30; Ew. Marka 15:19; Ew. Łukasza 22:63-65;
Ew. Jana 19:1; 1 List Piotra 3:18.

Brak komentarzy: