piątek, 10 października 2014

Dziesięcioro przykazań

  1. Nie będziesz miał innych bogów obok mnie .
  1. Nie czyń sobie podobizny rzeźbionej czegokolwiek co jest na niebie w górze i na ziemi w dole , i tego ,co jest w wodzie pod ziemią .Nie będziesz się im kłaniał i nie będziesz im służył ,gdyż Ja Pan Bóg twój , jestem Bogiem zazdrosnym , który karzę winę ojców na synach do trzeciego i czwartego pokolenia tych , którzy mnie nienawidzą , a okazuję łaskę do tysiącznego pokolenia tym którzy mnie miłują i przestrzegają moich przykazań .

  1. Nie nadużywaj imienia Pana , Boga twojego , gdyż Pan nie zostawi bez kary tego , który nadużywa imienia jego .
  2. Pamiętaj o dniu sabatu , aby go święcić . Sześć dni będziesz pracował i wykonywał wszelką swoją pracę , ale siódmego dnia jest sabat Pana ,Boga twego : Nie będziesz wykonywał żadnej pracy ani ty , ani twój syn , ani twoja córka , ani twój sługa , ani twoja służebnica , ani twoje bydło , ani obcy przybysz , który mieszka w twoich bramach . gdyż w sześciu dniach uczynił Pan niebo i ziemię , morze i wszystko , co w nich jest , a siódmego dnia odpoczął . Dlatego Pan pobłogosławił dzień sabatu i poświęcił go .
  3. Czcij ojca swego i matkę swoją , aby długo trwały twoje dni w ziemi którą Pan , Bóg twój dał tobie .
  4. Nie zabijaj .
  5. Nie cudzołóż .
  6. Nie kradnij .
  7. Nie mów fałszywego świadectwa przeciw bliźniemu swemu .
  8. Nie pożądaj domu bliźniego swego , nie pożądaj żony bliźniego swego ani jego sługi , ani jego służebnicy , ani jego wołu , ani jego osła , ani żadnej rzeczy , która należy do bliźniego twego .

2 Mojż.20. 3-17



Brak komentarzy: